dinsdag 1 juni 2010

textielverharder

Ik heb al een tijdje textielverharder in huis en experimenteer daar vaak wat mee.
Deze keer wilde ik iets met een foto gaan doen.
Ik heb op transfer papier een foto gekopieerd en gestreken op witte stof. Daarna textielverharder erover heen gesmeerd aan twee kanten. Het duurt wel een tijdje voordat het droog is, en het is ook eerst helemaal wit. Maar het komt altijd goed!
Toen het droog was ben ik ermee onder de naaimachien gegaan en heb een soort medaillon gemaakt. Toen dat klaar was heb ik een armband genaait en daarop vastgezet.
Ik was heel tevreden met het resultaat en ga het zeker nog eens een keertje doen.
Ik heb wel transparante textielverharder gebruikt.


Een kadootje voor mijn nicht!

4 opmerkingen:

Maryvonne zei

in het echt is hij helemaal geweldig! Ik vroeg me al af wat dat laagje was wat er over de foto zat, het helpt ook tegen het rafelen van de stof denk ik!

Wat voor merk textielverharder is het?
dikke kus van je nicht!

Patricia zei

Ik heb nog ergens textielverharder liggen en nog nooit gebruikt.
Leuk idee en mooie armband!!!

Michaja zei

Leuk je blog te hebben ontdekt!
Dit is een heel erg mooi en orgineel kadootje!
Groetjes Michaja

Daan zei

Wat mooi! Geweldig idee!