zaterdag 18 juli 2009

Kleur

In deze tijd van het jaar wordt je weer zo bewust van kleur. De bomen die in de lente langzaam weer prachtig groen kleuren, de bloemetjes die hun kopjes weer boven de grond steken. Heel langzaam wordt je wereld weer vervult met de kleuren die horen bij de zomer.

Het grappige was dat ik deze foto's net plaatste, en dat ik zag dat ze vervult waren van prachtige kleuren.

Deze koekjes bv door de m&m's zien ze er super vrolijk uit.

Dit zijn de peanut butter cookies van smittenkitchen, en ik kan je aanraden ze te bakken want ze zijn eerlijk waar heel erg lekker.
Nu horen er peanut butter chips in maar helaas deze hebben we niet in nederland.
Ik heb er dus pinda m&m's ingedaan en dat is ook erg lekker. (hoewel de cookies met de peanut butter chips toch nog iets lekkerder smaken,dus Maryvon ik houd me aanbevolen voor een zakje!)




En dit is dan het resultaat heerlijke pinda pindakaas koekjes.

De bakjes hierboven heb ik trouwens bij de xenos gekocht van die heerlijke, zomerse kleurtjes.
Ik zie nu dat ze ook heel goed passen bij mijn etuitjes die ik deze week heb gemaakt.


In de vakantie had ik wat handwerk spulletjes bij me maar alles lag weer heerlijk door elkaar.
De naalden de veiligheidsspelden niets kon ik meer vinden.
Er was dus dringend behoefte aan een nieuw etuitje. En aangezien ik de leuke stofjes van noeks had kon ik me mooi uitleven. Deze twee zijn van de scraps gemaakt (een zakje met kleine stukjes stof).

Ik heb de stofjes gewatteerd wat ik weer zag bij vlijtig.
En omdat ik zo lekker bezig was, en ik mijn haaknaalden ook maar in een gek oud doosje had, heb ik ook een haaknaalden etuitje gemaakt.


Ik ben er helemaal blij mee!!!
Maar nu ik alles zo mooi geordend had, en ik zo heel erg graag aan granny squares wilde beginnen, maar dat ik nog niet de juiste wol kon kopen nl Rowan pure wol .
Ben ik toch maar naar de handwerk winkel gegaan en heb goedkope wol gekocht. 1,25 per bol en 9 kleuren uitgezocht.
En toen ben ik begonnen, en ik kan je zeggen het is een heerlijke bezigheid, de kleurtjes sorteren, het haken, 4 squares aan elkaar maken. Het is zalig en erg geruststellend als je deze aan het maken bent.

Dus nu mag ik van mezelf volgend weekend naar Amsterdam en daar mooie kleuren van de Rowan pure wol uitzoeken.
En geloof me, het hele vooruitzicht maakt me al blij, moet je nagaan als ik daadwerkelijk straks in de winkel sta en ga uitzoeken.
En daarna met mijn haaknaalden etuitje op de bank kan gaan zitten en granny squares kan gaan maken, van pure wol!!!!!


Maar nu ga ik deze week eerst dit dekentje afmaken
en dan kan ik gaan beginnen aan het echte werk!!!
Ik houd je op de hoogte, en natuurlijk ook van mijn dekentje met deze wol, want deze wordt ook heel erg leuk.
Dit is trouwens mijn inspiratie bron attic 24.

Een kleurig weekend gewenst.







5 opmerkingen:

Maryvonne zei

Hoi lieve Raf,
dat ziet er goed uit!! Jij haakt snel!
De etuitjes zijn helemaal geweldig!
Heb je die gewoon uit je hoofd gemaakt, zonder patroon?

Als ik volgende keer peanutbutter m&m's tegekom neem ik ze voor je mee!
dikke kus!

ByMiekK &Sew zei

Die etuitjes zien er leuk uit!
Veel succes methaken, ben benieuwd naar het resultaat!

Elske zei

Hoi Raffie,
Haken is cool! Super, een kleed maken. Voor Jelka heb ik ook 2 gehaakte dekentjes gemaakt en nu heeft ze op de fiets een door mij gehaakt hoedje op. Ik krijg ook helemaal weer zin om aan een kleed te beginnen... En dat ga ik doen ook!
Groetjes Elske

JoeperDePoepske blog zei

Hoi,

Via Elske kom ik op je blog. Wat een prachtige en lekkere dingen maak je! Veel leuke tips en lekkere recepten. En ik ben om. Ik ga de haaknaald ook weer tevoorschijn halen! Ik zet je blog tussen mijn favourites want ik wordt er vrolijk van!

Groetjes Wimke (JoeperDePoepske)

prutsen zei

Wauw, jij bent goed bezig geweest. Koekjes gebakken (die er trouwens weer heerlijk uitzien), mooie etuitjes gemaakt (ik heb ook zo'n scrapset besteld bij NoeKs en kijk er enorm naar uit om ook van die leuke dingetjes te kunnen maken) en dan nog eens volop aan het haken.
Mooie kleurrijke foto's waar ik helemaal vrolijk van word.