zaterdag 7 mei 2011

Re-Fashion

Van een mannen shirt een mooi zomer hempje.

Helaas is de tekst op de foto's niet leesbaar dus zet ik het er nog even onder. Pak een mannen shirt, ik heb een medium shirt hiervoor gebruikt. Knip de hals af.

Daarna maak je mooie hals naadjes in voorpand, vouw deze naar de midden naad. Daardoor valt hij straks mooier. Dan knip
je het achterpand gelijk aan het voorpand.



De mouwen knip je flink wijd uit het shirt.


Omdat je grote stukken stof van de mouwen hebt geknipt ,
kun je die stof weer gebruiken als biaisband voor de hals. Speld het mooi langs de rand van de hals. Naai het vast. (gebruik wel een tricot naald dit naait makkelijker)




Aan de achterkant knip je een stukje eruit zodat je een mooiere sluiting krijgt. Ook dit werk je af met biais dat je gebruikt van wat je afgeknipt hebt bij de mouwen.


Ik heb als sluiting een oog en een haaje gebruikt. Dit vind ik mooi staan.



Dan is je shirt bijna klaar. Je kunt het opsieren met steentjes die je bij een stoffen winkel meestal wel kun kopen.




En klaar is jou nieuwe shirt. Omdat het zo wijd valt onder de armen is het wel nodig om en een hempje er onder te dragen van dezelfde kleur, of een totaal andere kleur.


Ik heb niets aan de onderkant gedaan, maar je kunt ook daar een tunnel met elastiek maken.


Dan bloest hij wat meer.




Het kost je ongeveer 1,5 uur om dit shirt te maken. Succes.















1 opmerking:

Anoniem zei

mooi gemaakt hoor! sterkte met je voet, groet quirina.