maandag 7 september 2009

Dat was Lille

Het was weer vreselijk genieten in Lille. Heerlijk geslenterd langs kraampjes, lekker gegeten, genoten van het mooie weer, het kon niet beter. Ik heb dan ook hele leuke dingen gevonden.
Uiteraard stofjes want daar kan een mens nooit genoeg van hebben.
Maar ook een letterbak, deze komt straks in de wc met allemaal leuke kleine dingetjes.
Ik weet nog niet of hij wit wordt of gewoon zo blijft.
En bakvormpjes voor, tja zijn het madelaines, ik weet niet hoe die koekjes heten, maar leuk vond ik het wel. En natuurlijk ga ik het binnenkort uit proberen!!!
Deze boeken vond ik in mijn inmiddels favoriete boekenwinkel. Le Furet du nord!!!!
Groot.... en een heleboel boeken op het gebied van handwerken.
Je weet echt niet wat je ziet.
Het blauwe boek zeg maar is met hele leuke patronen voor kinderen. Ik heb al zo'n boek voor baby's en peuters en deze was net nieuw uit voor kids t/m 8 jaar, oké alles in het Frans, maar met een beetje creativiteit kom ik er wel uit.
En ze hadden hele leuke borduurboekjes in allerlei kleuren. Ik heb noir gekozen, maar ik moet zeggen het was een hele moeilijke beslissing.
Prachtige borduursels met prachtige foto's. Nu kwam ik er wel achter dat ik toch niet zo goed kan borduren. Ik moet weer even denken hoe je netjes de kruissteken maakt. Gelukkig heb ik een vriendinnetje die dat wel kan, dan kan ze me even op gang helpen.
(Dus help Nelleke hi hi)



Natuurlijk moet ik ook even wat maken van die mooie lapjes.
En ik heb al een heel goed idee.
Nee het is niet heel erg origineel idee, meerdere mensen in blogland maken het ook,
maar ik ga hem ook lekker maken.

De pyjama broek van Heather Ross, uit het boek weekend sewing.
Ik ga nu beginnen met knippen.


1 opmerking:

Maryvonne zei

Ziet er erg leuk uit!!!
Ik ben benieuwd naar de verhalen en ook naar de pyamabroek! Want ik ken hem niet!
liefs, Maryvonne