zondag 24 mei 2009

Een zomerjurk

Oke de mussen vielen van het dak, iedereen ging erop uit, maar nee ik wilde heel graag even een zomerjurk maken voor mijn oudste. De kinderen en manlief gingen uiteraard wel even varen, maar ze vonden het goed dat ik even lekker achter de naaimachine kroop. Ik heb dit jurkje wel vaker gemaakt op bestelling maar nog nooit voor mijn eigen dochter. Het is een simpel model maar staat ontzettend leuk. Je kunt met dit model ook eindeloos varieren. Maar blauw wit spreekt me hier wel erg aan. Ze is er blij mee en morgen kan hij aan naar school.



4 opmerkingen:

prutsen zei

Die strik achteraan doet het hem helemaal. Mooi, die blauw-witte ruitjes. Als ik dit zie, krijg ik meteen weer zin om nog eens een kleedje voor Kleine Pruts te maken. Misschien moet ik dan maar eens die smock-borduur-steken gebruiken die je me stuurde.

raffie zei

Leuk, moet je doen. Ik heb ook zin om een smock jurkje te maken het ontbreekt me alleen nog aan moed.
Want het is dan natuurlijk niet zomaar af!

Patricia zei

Varen is leuk, maar het rijk helemaal even voor jezelf alleen hebben is natuurlijk ook heerlijk.
Leuk modelletje!

atelierlemlem zei

Wat een mooi jurkje! Heerlijk om te maken en dan ook nog zo romantisch...