donderdag 11 juni 2009

Taartjes, cake en koekjes

Omdat prutsen zo'n heerlijke ontbijtkoek had gemaakt wilde ik die natuurlijk ook maken. Alleen al om de geur was ik erg nieuwsgierig. En ik moet zeggen hij is heerlijk. Toch vind ik het persoonlijk een kruidkoek, maar light zoals een ontbijtkoekis hij wel. Hier vind je dus het recept.
En de geur in huis...... tja die doet me toch echt denken aan de Sinterklaas tijd.
Heerlijk dus en dat midden in juni.Nou zou ik voor Leentje nog even wat receptjes neerzetten die ik heb gebruikt voor de koffie tafel.
Ten eerste heb ik een limoentaart gemaakt, deze is echt heel erg lekker, en op warme dagen ook verfrissend. Eigenlijk moet hij koud gegeten worden maar ik vond hem warm ook echt heel erg lekker. Het recept heb ik uit de allerhande

Verder uiteraard weer Nigella's cranberry koekjes, en wat ook heel lekker was, en wat ik nog nooit gemaakt had waren de corn flakes koekjes.
Je maakt in een pannetje 55 gr ongezouten echte boter warm, smelt daar 55 gr mars reepjes in,
En als alles gesmolten is doe je daar 70 gr corn flakes bij.
Ik had nog kleine bonbon papiertjes en daar heb ik ze ingedaan. Daarna in de koelkast, maar ze zijn best wel snel hard hoor als ze uit het pannetje komen. Stond leuk die kleine bonbon papiertjes en het smaakte heerlijk, en niet alleen de kinderen smulde ervan, ook de volwassenen konden er niet vanaf blijven.
Verder heeft mijn zusje een heerlijke chocolade taart gemaakt van dr oetker mix voor een sacher torte. Daarna gevult met chocolade slagroom, een chocolade dekentje er boven op en daarin chocolade rondjes melk en puur.
En nu neem ik nog een stukje ontbijt kruidkoek, want deze is echt heerlijk, dank je prutsen!

5 opmerkingen:

Patricia zei

Ha Raffie, jij bakt wat af!
Zo kom je nooit in je bikini!!!:)

raffie zei

Tja, daar zeg je wat. Maar ik hoef niet alles op te eten hoor, mijn familie vind het heerlijk.
Maar ik vind het altijd zo gezellig om iets te bakken. Meestal doe ik het voor het weekend. Maar ik denk, dat deze koek het weekend niet haalt

prutsen zei

Gek, jouw koek is veel lichter van kleur als de mijne. Achteraf gezien had ik wel donkere kandijsuiker gebruikt ipv bastaardsuiker. 't Zal daaraan waarschijnlijk liggen ;-)
Waarom post je trouwens van die lekkere receptjes zoals die cornflakeskoekjes juist op de dag dat ik echt begonnen ben met mijn dieet? Ik MOET deze natuurlijk wel maken nu. Maw jij bent een beetje mee verantwoordelijk dat die kilo's er maar niet af willen ;-)

raffie zei

Prutsen:Tja mede verantwoordelijk voor jou kilo's. En ik heb al zón grote verantwoordelijkheid met mijn eigen. Nouja weet je, wat doet nu 1 koekje hmmm.

prutsen zei

Daar eet ik er nog eentje op ;-)